členům rady a vedoucím odborných sekcí - 2.000,- Kč
vedoucí Kanceláře Asociace - 4.000,- Kč
Výši příspěvku placeného členy asociace na metodickou a koordinační činnost Asociace pro příští období - 2.000,- Kč
VH ASPŠ se usnesla na této změně stanov:
Mění funkční období všech volených orgánů na 5 let. Pověřuje radu ASPŠ upravit nejbližší funkční období v návaznosti na termíny voleb Sdružení asociací CZESHA. Schvaluje změnu počtu členů rady ASPŠ na 14 s tím, že každý kraj bude reprezentován jedním členem rady.
V období mezi konáním VH ASPŠ pověřuje radu, aby v návaznosti na krajskou strukturu kooptovala nového člena rady v případě, že zvolený člen rady přestane svou funkci vykonávat. Tuto kooptaci musí rada předložit ke schválení nejbližší VH ASPŠ.
VH ASPŠ volí orgány Asociace:
předseda - Ing. Jaroslav Ponec
členové rady dle krajů
Praha - Ing. Jaroslav Červený
Hradec Králové - Ing. Evžen Havlík
České Budějovice - Ing. Josef Horažďovský
Plzeň - Ing. Jaroslav Kunte
Liberec - Ing. Václav Šefčík
Střední Čechy - Ing. Petr Richter
Olomouc - Ing. Petr Šafránek
Ostrava - Ing. Jaroslav Ponec
Brno - Ing. Vilém Koutník
Karlovy Vary - Ing. Záviš Kulík
Ústí nad Labem - Ing. Josef Šlapák
Jihlava - Ing. Miroslav Votinský
Pardubice - Ing. Miroslav Zapletal
Zlín - Ing. Jaroslav Lednický
revizní komise
Ing.Marie Plocková
Ing.Petr Hlávka
Ing.Záviš Kulík
vedoucí odborných sekcí:
Strojírenská - Ing. Jaroslav Lednický
Elektrotechnická - Ing. Marie Plocková
Chemická - Ing. Vilém Koutník
Stavební - Ing. Pravdomil Gebauer
Technických lyceí - Ing. Jan Mizerovský
K projednávaným bodům přijala VH ASPŠ tato stanoviska:
K otázkám financování
Očekáváme, že i v novém krajském uspořádání bude v co možná nejvyšší míře zachován normativní způsob financování škol. Tento způsob považujeme za velmi transparentní a motivující školy k efektivnímu ekonomickému chování.
Projevujeme krajní znepokojení nad několikaletým trvalým poklesem ONIV, který jedo budoucna bezpodmínečně nutné napravit. Tímto poklesem se vytváří neustále se prohlubující vnitřní dluh, který nejen že brání v dalším rozvoji škol, ale u menších subjektů již ohrožuje samu jejich existenci. Za řešení této situace nelze v žádném případě považovat nevytváření odpisů a nenaplňování FRIMu, protože tak neodstraníme podstatu dluhu, ale pouze informaci o jeho velikosti.
V napjatém rozpočtu neinvestičních nákladů se prohlubuje problém povinných výdajů škol potřebných na zajištění agend PO, CO, BOZP, ochranu životního prostředí, náklady na Internet apod. Ke snížení těchto výdajů by značně přispělo, kdyby MŠMT prostřednictvím některé ze svých přímo řízených organizací zpracovalo a vydalo příslušné metodické pokyny, místo toho, aby se tím každá ze škol zabývala samostatně. Při zpracování těchto pokynů nabízíme svou spolupráci.
V souvislosti s významným podfinancováním regionálního školství se prohlubují závažné problémy také v oblasti mzdové. V odborném školství narůstá problém získávání perspektivních učitelů pro výuku odborných předmětů, neboť tito lidé patří do jiné části trhu práce než do školství. Zvláště zde není možné ve školách nabídnout adekvátní platové podmínky. Důsledkem je alarmující odliv zejména mladých inženýrů a odborníků žádaných profesí a nemožnost jejich odpovídající náhrad
K otázkám koncepčním:
Pociťujeme citelnou absenci kariérního řádu pro pedagogické pracovníky a jeho motivační funkce. Práce na této problematice je nezbytné urychlit včetně vyřešení adekvátního finančního zajištění celého systému.
Doporučujeme zodpovědně zvážit všechna rizika, která v současné školskésoustavě představuje koncepce víceletých gymnázií, zejména v souvislosti s potřebnou reformou druhého stupně ZŠ a vzhledem k potřebě vytváření diferencovaných vzdělávacích cest v tomto stupni ZŠ.
V nové koncepci maturitní zkoušky považujeme za vhodné zakomponovatkritéria pro splnění základní úrovně náročnosti i dovyšší úrovně náročnosti. Pokud k tomu nedojde,je reálné nebezpečí spekulativního chování a vysokého počtu požadavků na revizi maturitní zkoušky.
Znovu zdůrazňuje význam specifických tradic středního odborného školství v naší zemi. Udržení a rozvíjení těchto tradic považujeme za otázku zásadního významu. Jsme přesvědčeni, že je v souladu s nespornou diverzitou školských systémů členských zemí EU. Na druhé straně lze nepochybně v rámci těchto tradic reagovat na současné trendya potřeby středního odborného školství v souvislosti s posilováním jeho obecně vzdělávacího charakteru jak ve všeobecných tak i odborných oblastech.
Znovu konstatujeme, že trvá problém nedostatku odborných učebnic a uvědomujeme si, že tento problém souvisí i s přetrvávající roztříštěností oborů. Domníváme se, že možné východisko spočívá v řešení rámcovýchstudijních programů se související odbornou dokumentací a jsme připraveni na tomto řešení spolupracovat.
V souvislosti s nově vytvářenou krajskou strukturou považujeme za vhodné legalizovat vztah CZESHA též směrem k ministerstvu vnitra a ověřujeme našeho zástupce, aby tento názor předneslv radě CZESHA.